مقالات

لوازم جانبی ساز

لوازم جانبی ساز

لوازم جانبی ساز

لوازم جانبی ساز و ادوات موسیقی از مهمترین محصولات موجود در فروشگاه هنرینو می باشد. این محصولات که همگی از بهترین انواع خود انتخاب شده اند، با قیمتی نازل در اختیالر شما عزیزان قرار گرفته اند. در ادامه، انواع اکسسوری و اقلام موجود در این دسته را برای شما توضیح داده ایم.

1. انواع سیم سازهای زهی

می دانیم سازهای زهی همگی توسط ارتعاش سیم ها تولید موسیقی می کنند. برخی از این سازها با زخمه زدن و برخی دیپر با آرشه کشی تولید صوت می کنند. در نتیجه سیم این دسته سازها و کیفیت آن، تاثیر عمیقی بر کیفیت صدای تولید شده دارد. با توجه به آنچه گفته شد می توان گفت سیم سازهای زهی یکی از مهمترین لوازم جانبی ساز به شمار می رود. در فروشگاه هنرینو این سیم ها شامل انواع سیم گیتار، سیم ویولن، سیم سه تار، سیم تار، سیم سنتور و غیره می باشد. لازم به ذکر است تمامی این سیم ها از با کیفیت ترین سیم های اورجینال موجود در بازار تهیه شده اند. برای دریافت مشاوره درباره خرید سیم ساز خود می توانید با ما تماس بگیرید.

2. مضراب، پیک و آرشه

همانطور که گفته شد فرایند تولید نت های موسیقی در سازهای زهی از طریق ارتعاش سیم ها است. برای ارتعاش سیم می توان با زخمه زدن یا کشیدن آرشه، به نواختن ساز پرداخت. در نتیجه علاوه بر سیم، آنچه سیم را به ارتعاش در می آورد نیز دارای اهمیت زیادی است. این وسیله در سازهای زهی زخمه ای غربی (مانند انواع گیتار) پیک (Pick) نامیده می شود. در سازهای زهی زخمه ای ایرانی به این وسیله مضراب (Mallet) می گوییم. مانند مضراب تار، سه تار و سنتور. همچنین در سازهای زهی آرشه ای، وسیله ی تولید صوت آرشه (Arco) نام دارد. مانند ویولن، ویولا، ویولنسل و کنترباس. در فروشگاه هنرینو یکی از مهمترین دسته های لوازم جانبی ساز، انواع پیک، مضراب و آرشه است. این محصولات در قیمت های مختلف و با کیفیت استاندارد در معرض خرید شما عزیزان قرار گرفته اند. برای کسب مشاوره خرید این محصولات با کارشناسان ما تماس بگیرید.

3. تیونر و مترونوم

تینو و مترونوم امروزه از لوازم جانبی جداناشدنی انواع سازها به شمار می روند. این دو وسیله که گاهی در یک محصول ادغام شده اند، با قیمت های مختلف در بازار موسیقی موجود هستند. در ادامه توضیحاتی درمورد هریک از این دو وسیله ارائه داده ایم.

تیونر

اکثر سازهای موسیقی نیاز به کوک شدن و تیون شدن دارند. این کار یکی از مهم ترین و حساس ترین کارها قبل از تمرین و یا اجرای موسیقی است. برای این کار می توان با کمک گوش موسیقایی فرایند کوک را انجام داد. اما می دانیم این نوع کوک ممکن است چندان دقیق نباشد. امروزه ابزار بسیار دقیق و پرکاربردی به نام تیونر در اختیار نوازندگان قرار گرفته است. این ابزار که از جمله لوازم جانبی ساز به شمار می رود، کمک می کند تا ساز را هرچه دقیق تر کوک کنیم. در فروشگاه هنرینو انواع تیونر با برندهای مختلف موجود است.

مترونوم

علاوه بر تیوتنر دیگر وسیله ای که به کمک موسیقیدانان می آید، مترونوم یا ضرب شمار است. مترونوم در دو نوع دیجیتالی و آکوستیکی وجود دارد که هریک مزایا و معایب خود را دارند. با این حال امروزه به دلیل ارزان تر بودن، سبک تر بودن و دقیق تر بودن مترونوم های دیجیتالی، این محصول مورد استقبال هنرآموزان قرار گرفته است. در فروشگاه هنرینو می توانید از انواع مترونوم دیدن فرمایید. لازم به ذکر است بسیاری از دستگاه های مترونوم-تینور (دوکاره) وجود دارند که همزمان وظیفه هر دو وسیله را انجام می دهند.

4. انواع نگهدارنده

نگهدارنده ها از جمله اکسسوری هایی به شمار می روند که هم در فرایند اجرای موسیقی و هم در نگهداری ساز کاربرد دارند. برای مثال پایه هنگ درام (استند هنگ درام)، برای اجرای این ساز محصولی ضروری به شمار می رود. چرا که قرارگیری درست ساز روی پایه و خفه نشدن صدای ساز را موجب می شود. علاوه بر آن، میز سازهایی مانند سنتور و قانون نیز همین نقش را بازی می کنند. برخی نگهدارنده های ساز نیز برای مواقعی که از ساز استفاده نمی کنیم مفید هستند. مانند پایه زمینی و پایه دیواری گیتار، تار و سه تار، ویولن و غیره. همچنین پوپیتر (پایه نت) از مهمترین لوازم جانبی ساز در اجراها و تمرین ها به شمار می رود. این وسیله که دارای قابلیت تنظیم ارتفاع است، به نوازنده این امکان را می دهد تا در هر موقعیتیبه اجرای پارتیتور خود بپردازد.

5. سایر لوازم جانبی ساز

علاوه بر آنچه گفته شد، برخی دیگر از لوازم و ادوات جانبی ساز نیز وجود دارند که اهمیت و جایگاه خود را دارا هستند. از جمله کولیفون ویولن، نمد مضراب سنتور، سیم تاب، پرده تار و سه تار، گوشی گیتار، خرک و شیطانک ساز، بالشتک ویولن، جعبه مضراب سنتور، کیف و کیس ساز، روغن هنگ درام، پد تمیز کننده ساز و غیره. کلیه این محصولات با بالاترین کیفیت در فروشگاه هنرینو موجود هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *